Gebelik Öncesi Yapılması Gerekenler

Sağlıklı bir gebelik için gebe kalmadan önce bir jinekoloğa kontrol olmanızda yarar vardır. Gebe kalmayı ertelemek isterseniz bu kararı vermeden önce yumurta rezervinizi kontrol ettirmeniz önerilir. Ailesinde erken menopoz ve kısırlık öyküsü olanlar veya 35 yaş üstünde olanlar için bu durum daha da önemlidir. Bazı kadınlar iş veya akademik kariyer nedenleriyle gebeliği ertelediklerinde yumurta rezervleri fark edilmeden çok azalmakta, gebelik istediklerinde kısırlık sorunuyla karşılaşmaktadırlar.

Gebelik öncesinde jinekolojik muayene ile birlikte bazı testler yaptırmanız önerilir. Bilinen bir hastalığınız varsa bunun kontrollerini yaptırmanız ve takip eden hekiminizle gebelik planlamanızı paylaşmanız gerekir. Hamile kalmadan önce kalp, karaciğer, böbrek hastalığı, astım, epilepsi (sara) vb kronik hastalığınız varsa mutlaka takip eden doktorunuz ile görüşerek hastalığınızın kontrol altında olduğu bir dönemde gebe kalmanızı öneririz.

Sağlıklı kadınların gebe kalmadan önce dikkat etmesi gereken hususlar şunlardır;

• Sigara, alkol gibi alışkanlıklarınız varsa bırakınız, sigarayı günde beşin altına düşürünüz.

• Aşırı kilolu iseniz doktor kontrolünde kilo vermeniz gebelikte ortaya çıkabilecek diyabet, yüksek tansiyon gibi komplikasyonlardan sizi korur

• Ailenizde genetik geçişli bir hastalık varsa kendiniz ve eşinizin bu yönde taramalarını yaptırın

• Kan sayımı yaptırarak kansızlık olup olmadığını öğrenin. Kızamıkçık, hepatit B, Toksoplazmosiz benzeri bulaşıcı hastalıklar yönünden taramalarınızı yaptırın

• Gebe kalma kararı verdikten sonra günde 400 mikrogram Folik asit vitamini kullanmanız önerilir.

• Gebelik öncesinde bir jinekoloğa görünerek jinekolojik ve genel sistemik muayene ve değerlendirmelerinizi yaptırın ve mevcut patolojilerin ve risklerin ortadan kaldırılarak gerekli önlemlerin gebelik öncesi alınmasını sağlayın.

Bu konularda sorularınızı 0532 431 03 06 veya 0212 310 31 00 nolu telefonlardan Dr Müstecep Kavrut’a sorabilirsiniz.

Bu konuda detaylı bilgi ve yardım almak için merkezimizde randevu alarak yapacağınız öngörüşmeler ücretsizdir. Telefon ve mail adresinizi vererek veya danışma formumuzu doldurmanız halinde sorularınızı yanıtlayabilir, size detaylı bilgi ve yardım için geri dönüş yapabiliriz.